Emma Yrttimaa

Dags att förändra

Publicerad 2014-08-31 21:13:28 i Emmas Inlägg,

Dags att våga vara annorlunda och sticka ut i mängden. Våga köra sitt eget race och tro på det man gör.
Det är precis det som jag ska göra från och med idag.
Jag ska låta ridningen komma i andra hand och verkligen jobba för att få tillit och utbilda från marken. Vill jag rida ut så ska jag göra det. Vill jag skritta ett helt pass så ska jag göra det.
Ska ta vara på den tiden jag har med Sigurd. Han är ändå 27 år gammal, vilket innebär att han skulle kunna dö vilken dag som helst. Han har bronkit vilket gör det svårt för honom med hosta under flera månader om året.
 
 
 
I november har jag stått som ägare i tre år på Sigurd. Underbara år som jag hoppas bli minst lika många till. Han är min självfrände, bästa vän och lika klok som tio proffessorer.
Jag skulle inte byta ut honom mot något i hela världen.
 
 
 
Nu tror ni säkert att jag ska slänga träningen på hyllan och rida runt i repgrimma, men så är det inte. Vi kommer träna, sätta mål och sådär. Men ALLT kommer handla om att ha roligt TILLSAMMANS. Jag vill kunna sitta på hans rygg och le, skratta och gråta av lycka.
Jag vill kunna sätta mig upp på honom barbacka och släppa allt annat. Kunna rida ut och galoppa med Alice brevid.
 
Jag vill känna att det är roligt att rida igen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Theresia

Publicerad 2014-09-01 06:04:15

Det är bra skrivit Emma <3 ni är så otroligt fina ihop jag tror på er o ni kommer bli grymma oavsett om det är från marken eller på ryggen ni är o kommer bli grymma ialla fall <3 jag tror på er <3

Svar: Tack <3
Emma Yrttimaa

Postat av: MandaStillnert - Häst & Foto

Publicerad 2014-09-01 19:09:16

Vet du vad jag känner precis som du. Jag har kört fast för länge sedan, blivit mindre och mindre inspirerad att göra nått med Ebba men jag tror i vinter att jag ska låta sadeln fortsätta hänga i skåpet och så ska vi ägna oss åt andra saker! Tror både hon och jag behöver de! :)

Svar: Då tycker jag att vi båda gör det vi vill :)
Emma Yrttimaa

Postat av: LINN

Publicerad 2014-09-03 10:59:06

in 23-åriga valack har också bronkit! Ger du sigrud någon medicin? Jag germig slemlösande och iband när han har riktigt svårt, en andningssak. Ger du ngo speciell medicin?

Svar: Nope enligt veterinären så är det inte såpass illa att han behöver medicineras. Då Sigurd inte har svårt att andas utan bara hostar. Försöker göra det så dammfritt som möjligt för att underlätta för honom istället. :)
Emma Yrttimaa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela