Emma Yrttimaa

Små saker gör skillnad

Publicerad 2014-01-31 12:57:48 i

Som exempelvis knuten på repgrimman när man ska fästa den.
Jag har aldrig lagt speciellt mycket vikt vid HUR den ska knytas och har alltid trott att det bara är att knyta, men så fel jag hade.
När jag började min praktik så fick jag direkt lära mig HUR en repgrimma ska knytas korrekt, för att kunna öppnas lätt och inte lossna när du tränar.
 
Såhär gör du en korrekt knut.
Bilder lånade härifrån.
1. Lägg repgrimmans ände över hästens hals och för hästens huvud mot dig.
 
2. Trä änden igenom öglan.
 
 
3. För änden under öglan framåt mot hästens huvud.
 
4. Trä tillbaka änden genom öglan mot hästens bakdel.
 
5. Dra åt knuten.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-31 13:12:51

Haha har emma och tommy tjatat på dig ;) det gjorde dom på mig heeela praktiken ;)

Svar: Nej, dem hann inte :) Jag bad Emma visa mig direkt när jag kom dit, så nu övar jag :)
Emma Yrttimaa

Postat av: sonny

Publicerad 2014-01-31 16:18:13

Hej skulle du vilja hjälpa mig att designa min blogg riktigt ?

Svar: Den är väl bra som den är? Vad får jag för det? :)
Emma Yrttimaa

Postat av: Angelica Karlsson

Publicerad 2014-01-31 17:47:06

Hm.. Roligt vet inte om det är viktigt om man knyter nere (som du visar här) eller om man knyter "ovanför". Fick lära mig av Rebecca på Horse-Vision att knyta "ovanför" öglan man trär "nackrepet" igenom.
Haha fin förklaring från mig sida... ;)

Svar: Haha ja men då är vi överrens :)
Emma Yrttimaa

Postat av: Angelica Karlsson

Publicerad 2014-01-31 17:49:37

HAHA! Nej!! Nu tänkte jag helt fel! Skojade bara det är ju vist så!
Blandade ihop det med en annan knut! x)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela