Emma Yrttimaa

Dagens ridpass - I regnet

Publicerad 2014-06-30 21:05:39 i Sigurd,

Tog mig i kragen och red ett pass ute i regnet, som en riktig hästmänniska. I vanliga fall brukar jag undvika att rida i regnet, men någon gång måste man ju komma över det också?!
Hursom var Sigurd desto piggare på ett ridpass idag och var en sekund från att dra världens bockserie längs med ena långsidan när jag fattade vänstergaloppen. Hade jag inte haft honom så framme i handen så hade jag legat på backen - LOVAR!
Vi studsade runt lite på banan, red i vattenpölar och jobbade lite volter. Sigurd trycker sig ju gärna utåt i höger varv, så vi jobbar lite mer på den sidan. Vilket faktiskt gav resultat, för i slutet av passet var han mycket bättre.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kaffehörnan

Publicerad 2014-07-01 07:53:20

Vad bra de gick bra

Svar: Ja, jätteskönt :D
Emma Yrttimaa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela