Emma Yrttimaa

Jag blir så trött

Publicerad 2014-11-30 17:11:00 i Emmas Inlägg,

Ibland känner jag verkligen - Varför håller jag på med det här? Varför envisas jag med att hålla på med hästar?
Idag är en sådan dag.
Klev in i stallet och kände direkt att något inte stämde. Kollar mina saker och SÅKLART. Min sadelgjord som hängt på tork, den var nerkissad av kattpiss och detsamma med mitt Bucasfleecetäcke.
Nu måste jag ta hem allt och boka täckestvätt.
Känns sådär lagom kul nu när det är stressigt som det är innan jul.
Men bara att göra det.
Jag VÄGRAR ha nerkissade saker i mitt stall, så är det bara.
 
Imorgon ska jag gå igenom resten av mina saker och se om något mer är nerpissat. Lika bra att tvätta allt på en gång isåfall.
Sen ska det julpyntas och städas inför jul.
 
 
Nu ska jag fördriva resten av kvällen med att tvätta min nerkissade sadelgjord och vara bitter.
 
Det finns verkligen INGET bra med att ha katter i stall. Ska man ha det så kan man se till att de vet att man gör sina behov ute.
I mitt stall har de inget att göra i alla fall.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: MandaStillnert - Häst & Foto

Publicerad 2014-11-30 17:27:06

Tråkigt när de kissar på saker :( Glad att mina två monsterkatter är väl uppfostrade och går ut och kissar. Faktiskt fått tagit bort en katt pga att hon kissade ner precis allt även om vi bodde på en stor gård .. Så nej de ska göra sina behov ute eller på kattlådan!

Svar: Ja, trist att behöva tvätta saker som egentligen inte behövde tvättas. Har själv fått ta bort kisse som inte kunde bli rumsren.. :(
Emma Yrttimaa - Skaraborgs största häst & hundblogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela