Emma Yrttimaa

Longeringspass 30/9

Publicerad 2014-09-30 20:11:53 i Sigurd,

Sigurd har fått vila några dagar nu när jag verkligen inte hunnit rida (astråkigt absolut) men sånt är livet ibland, att saker och ting måste gå före.

Idag var det i alla fall longering med bommar som stod på schemat.
La tre travbommar med 110cm mellanrum på böjt spår, vilket funkar perfekt både trav och mer samlad galopp.
Han fick trava över dem några gånger i varje varv innan jag valde att avsluta med lite galopp. Duktiga Sigurd gjorde sitt första galoppombyte under longering idag! Då har jag ändå haft honom i tre år!
Han gjorde ett jättefint luftigt byte från höger till vänster (förvänd till rätt) och avslutade allt med en bockserie runt halva volten.
Söten.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela