Emma Yrttimaa

Lady 25/7

Publicerad 2015-07-25 15:43:19 i My Fair Lady,

Jobbade med Lady en stund idag. Vi fortsatte att fokusera på att hon ska hålla sig lugn och fokuserad på arbetet. Det går bara bättre och bättre. Nu kan jag släppa ut henne på volten direkt, utan att hon springer iväg. Hon har fortfarande inte ro att stå still längre stunder (som just nu beror på mängder med insekter), men vi fortsätter jobba på det.
Något som däremot blivit otroligt mycket bättre, det är övergångarna skritt - trav -skritt. Istället för att rusa in i traven så har hon nu börjat att göra mjuka övergångar, helt balanserat.
Det är så kul att se!
 
Lite bilder från idag.
 
 

Kommentarer

Postat av: Josäfin Andersson

Publicerad 2015-08-19 16:04:45

sjukt söt häst :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-26 13:40:42

Tycker du verkar må bättre & inte hoppar på personer som du gjort innan och döma deras djur och även dom som personer som du inte ens känner. vilket är bra. Tror det / och hoppas det berodde på att du mått dåligt och inte för att du har sån personlighet. En reflekterande sak är hur du bla kommenterade om en tjej som köpt en häst som hon köpt och blivit lurad på. Där hästen hade blivit vanvårdad innan, vilket du menade inte alls stämde och hon ljög ihop allt och gjort allt själv. Men du står i samma sits som henne: en vanvårdad häst som du jobbar med och vill dess bästa, och som du själv skriver har blivit vanvårdad och räddad. Tänk om folk skulle påstå ( som du gjorde) och häva att du ljuger och har gjort det själv och skyller ifrån dig. Det behöver ju inte vara tidigare ägare som gjort fel utan du själv. Samma med tjejen du var elak mot tror jag ni inte skulle träna hästen från grunden och försöka utvecklas om det var så. Även har du ju kommenterat elakt till en tjej där du menade att hon hennes häst hade fång genom att du kunde se detta på bilder och att hon gjort fel och mobbade henne rent sagt??! Men din egen häst har haft fel på hovarna, men samma sak där. Tror du någon person som inte är utbildad inom området kan se vad din häst har för problem och säga till vad du ska göra ( vilket du gjorde). Hoppas du har utvecklats framåt och utvecklats till en mer mogen person =)

Svar: Fast jag står för det jag sagt, enda skillnaden på då och nu, det är att jag inte tar mig tiden att störa mig på folk.
Emma Yrttimaa - A winner is a dreamer who never gives up

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela