Emma Yrttimaa

Sååååå sugen

Publicerad 2015-09-29 12:02:26 i Emmas Inlägg,

Sedan jag fick Lady så har jag funderat fram och tillbaka vad jag vill göra med henne. Hon blir stressad vid bett + ryttare = dressyr uteslutet. Hoppning är jag livrädd för... Men western..? Där får man till viss del rida bettlöst och det finns allbreed-klasser.
Sedan min praktik för snart två år sedan, så har jag inte kunnat släppa det där. Det verkar så otroligt kul, jag trivs och det är något som jag kanske skulle kunna bli bra på.
Nu ska jag bara fundera på hur jag ska kunna lösa det praktiskt.
 
 

Kommentarer

Postat av: jennie

Publicerad 2015-09-29 14:54:17

Höll på med western lite när jag hade min fjordhäst, är jättekul! :) Lycka till :)

Svar: Tack :D
Emma Yrttimaa - A winner is a dreamer who never gives up

Postat av: Jenny Karlsson

Publicerad 2015-09-29 14:54:20

Börja! Jag sadlade om till western och det är skitkul :)

Svar: Okej :D Wiiii
Emma Yrttimaa - A winner is a dreamer who never gives up

Postat av: Clara

Publicerad 2015-09-29 19:24:11

Finns mycket man kan göra inom western och håller man sig till en låg nivå så brukar det gå att köra bettlöst även på tävlingar :) Har ridit western i hela mitt liv, provat engelsk i omgångar men inget för mig :) go for it säger jag ;)

Svar: Ja, precis så jag tänker. Vill isåfall bara köra låg nivå, för Lady är ju ändå 18 bast liksom :)
Emma Yrttimaa - A winner is a dreamer who never gives up

Postat av: Marica

Publicerad 2015-09-29 20:37:00

Sen om du frågar mig så är det så här också att det är inte BARA att börja med western. Alltså självklart är det bara att slänga upp w-sadel och sätta på w-träns och sedan ut och rida, men western ridningen är så mycket mer en bara utrustningen och det är mycket som ska läras in om du ska rida 'riktig' western om vi säger så. Jag tyckte att det våre ju bara att sätta på utrustningen och rida men efter jag ridit western i ett år så har mina tankar ändrat så då det är så mycket med westernridningen som är annorlunda med den engelska ridningen :) Men lycka till med omskolningen till western, det kommer garanterat blir bra med mycket träning och tålamod :D Western är fruktansvärt roligt och jag älskar att rida med sitsen och inte tyglarna/bettet :)

Svar: Jag vet att det inte är att bara "börja" men för att börja måste man ju starta någonstans... Jag har bra grunder tack vare min praktik i ett westernstall i 6 mån + en hel sommar. Planen är ju att börja redan nu innan utrustningen finns - då ekonomin inte finns just nu att inhandla sadel för 10 lax liksom. Men som sagt så vet jag hur jag ska börja ^^
Emma Yrttimaa - A winner is a dreamer who never gives up

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-09-30 16:14:41

Super roligt med western, håller på lite granna/smått med min fjording, vilket han trivs otroligt bra med :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela