Emma Yrttimaa

Alice fotgående!

Publicerad 2016-07-29 15:26:59 i Hundträning,

Igårkväll passade jag på att gå ut och träna vovvarna lite. Framförallt Alice som löpt klart nu och äntligen orkar koncentrera sig igen. Jobbade på fotgåendet, stadge och "stå"-träningen. 
Måste klura ut varför hon blir så otroligt stressad vid stå-kommandot och nästan slänger sig fram mot handen, hmm... 
Fotgåendet var i alla fall det bästa på hela kvällen. Nu kan jag be henne gå in i fotposition och stanna där flera meter i taget. En helt underbar känsla när hon trots en Doris i fötterna och störningar i form av massor av människor, bara fokuserar på mig och HÅLLER fokuset.
Ikväll blir det lite träning igen, kan se om sambon kan filma lite.
 
 

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2016-07-29 15:57:48

Vad härligt att se framsteg! :)

Svar: Ja helt underbart. Ett tag gick det så dåligt. Så vi struntade i det helt. Nu verkade hon smält allt :)
Emma Yrttimaa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela