Emma Yrttimaa

Lady 22/2

Publicerad 2016-02-22 16:45:54 i My Fair Lady,

 
Idag jobbade vi med ställande tygeltag. Att hon - när jag tar i tygeln, ska flytta sitt huvud åt sidan. Märkte direkt hur oliksidig hon blivit igen efter vintervilan.
Åt höger gick det superbra, men åt vänster - inte alls lika bra. Märks en tydlig skillnad, men jag hoppas kunna jobba bort den igen nu.
Sen jobbade jag henne lite vid hand på volten och lät henne trava lugnt och försöka slappna av. Något som gick otroligt bra idag! Så bra att jag faktiskt började introducera galoppfattningarna från marken.
Där blev det dock en hel del stress, men hon lugnade ner sig fort när jag bad om det. Otroligt framsteg då hon förut fastnade i den där stressen och sen var hela passet förstört.
Avslutade med samma övning som jag började med - att ställa och böja.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela