Emma Yrttimaa

Dagens fokus - Skänkelvikningar

Publicerad 2013-12-30 20:46:03 i Sigurd,

Jobbade med skänkelvikningar mot och från vägg idag. Gick riktigt bra mot väggen. Från väggen vill han dock bara bröta iväg från mig och skicka ut bogen till Kina (som Sara så fint sa idag).
Tillslut så kunde jag få med mig honom med skänkeln, ÄVEN från väggen, vilket var ett skönt avslut på ridpasset.
Där vårat problem sitter är att han är så rörlig i bogen och tar sig fördelar genom det. Vilket resulterar i att även om jag gör rätt, så slänger han ut ytterbogen så fort det blir minsta jobbigt.
 
Nu ska vi jobba med detta som ett vardagligt inslag i ridpassen. Just för att han ska kunna orka att samla sig såpass och sedan för att han ska börja trampa över mer. Just nu så trampar han bara under sig och korsar inte benen, bara för att det är jobbigt. Men jag tror att med arbete och tålamod kommer det gå super!
 
Sigurd borde få Alltid-fulast-på-bild-priset. Alltså att han inte kan visa sin charm på bild är så tragiskt :)

Kommentarer

Postat av: Agnes Bjurek

Publicerad 2013-12-30 21:47:15

ÅH, din header! Så otroligt fina ni är!

Svar: Men oj tack! <3
Emma Yrttimaa

Postat av: Ebba

Publicerad 2013-12-31 11:31:37

Sv; Åh tack så jättemycket, blir otroligt glad! :)

Din blogg är jättefin, kommer defintift börja läsa din också. ♥

Svar: Oj tack! :D
Emma Yrttimaa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela