Emma Yrttimaa

Dagens ridpass

Publicerad 2014-04-28 20:17:02 i Sigurd,

 
Ljuger om jag säger att dagens ridpass gick superbra, men jag ljuger också om jag säger att det gick dåligt. Det gick väl någonstans emellan där. Han var klockren stundtals, men har inte orken att hålla form, takt och tempo samtidigt. Men jobbade mycket i galoppen, bara galopp på volten i ett bra tempo och i en bra form. Han var superduktig och gjorde några grymma varv på volterna i båda varven.
Jobbade sedan mycket med samling och ökning av traven. Kunna reglera steglängd med bibehållet tempo, det är inte det lättaste på Sigurd, men jodå, några riktigt bra stunder med samlad trav fick vi allt.
 
 
Glad häst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela