Emma Yrttimaa

Ett år sedan jag flyttade!

Publicerad 2016-04-24 11:10:35 i Emmas Inlägg,

 
Idag är det exakt ett år sedan som jag flyttade upp till Skinnsberg. Ett år där det har hänt otroligt mycket saker, både roliga och tråkiga.
Tänkte göra någon slags sammanfattning av det första året här uppe, i både bilder och text.
 
 
Under året jag har bott här uppe så har jag kommit så långt med hästarna. I utbildningen av Lady och Sigurds och min vänskap. Jag har börjat gå kurser med Alice och börjat se framstegen även där, trots att dom är små och går långsamt framåt.
I somras fick vi avliva Tija, det har känts i hjärtat sedan dess. Vardagen är inte sig lik och hon lämnade ett stort tomrum efter sig.
Tatuerade och förevigade Sigurd. Jobbade röven av mig hela sommaren och åkte ner till Skaraborg och träffade underbara människor. Åkte med Sara ner till Skåne och träffade underbara Lotta..
Skaffade egen lägenhet vid årsskiftet och blev sambo på riktigt med Robin. I början av denna månaden så bytte jag också stall. Det är nog en av de bästa sakerna jag gjort och skulle gjorts betydligt tidigare egentligen.
 
Nu stundar våren och jag ser fram emot allt som kommer nu framöver. Jobb, dagar med djuren, kurser, fotograferingar.. 
Målet för resten av året är att göra det betydligt bättre än förra året och framförallt, MÅ bättre än förra året!
 
NU KÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela