Emma Yrttimaa

Premiärturen i skogen för Lady

Publicerad 2016-04-12 09:00:25 i My Fair Lady,

Nu har jag ägt Lady i över ett år, men promenerat eller ridit i skogen har vi inte gjort. Igår var det dags.
Jag har aldrig ridit på en häst som var så fokuserad inne i skogen. Öronen åt sidan, pendlande mot mig och omgivningen, låg hals, stort genomtramp och svetten kom av bara skritt.
Den här hispiga, studsigt hästen hon är ute på vägarna var som bortblåst.
När vi kom ut från skogen och red sista biten hem på grusvägen så var hon SÅ mjuk i kroppen. Gick att ställa och böja åt båda hållen och stretade ingenting.

Jag tror verkligen detta är något hon behöver för att stärka sin kropp och jobba bort oliksidigheten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela