Emma Yrttimaa

Stallet 8/4

Publicerad 2016-04-09 09:01:06 i Stallvardag,

Åkte till stallet på eftermiddagen igår och passade på att njuta av solen som äntligen kikade fram. Myste runt i stallet några timmar, mockade, gjorde höpåsar och såntdär.
Senare på kvällen blev det en spontan uteritt med M, som visade mig massor av ridvägar. Lady var på tårna framåt som vanligt, men ändå helt kontrollerbar - SKÖNT.
När vi hade kommit tillbaka till stallet så släpper jag Lady - som jag alltid gör för att hämta pall och sådär. Då rymmer hon ifrån mig, går in i stallet, ignorerar hästarna där inne och bara går rakt in till sin box - utan att tveka.
Ni kan ju gissa om det värmde i mammahjärtat? <3
Boxarna är så fina och inte alls stökiga, dom äter upp sin mat och välkomnar stallägarna när dom kommer hem från jobbet. 
Att sedan få berömmet "dom är som två hundar" då vet man att man lagt ner ett bra arbete.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela