Emma Yrttimaa

Året som gått... 2015 årsresumé

Publicerad 2016-01-06 12:27:46 i Emmas Inlägg,

Beskriv året med tre ord.

Omstart, Jobb, Självsäkerhet

Vilka ser du som de största händelserna under året?

Köpte Lady och fick för första gången börja på att utbilda en häst.

 
 

Flytten upp till Skinnskatteberg och samtidigt lämnade arton år i Skaraborg bakom mig.

 
 

Blev Sambo med Robin och vi flyttade in i vår egna lägenhet.

 
Fick ett jobb inom äldreomsorgen.
 

 

Har du blivit bättre på något?

Blivit mer självständig. Vågat testa nya saker. Vågat göra fel. Vågat vara mig själv.

 

Gjorde du något du aldrig gjort förut?

Började rida på Lady.

 
 

 

Vad var extra dåligt med året?

Valde att låta Sigurd bli heltidspensionär och bara få göra det han tycker är kul. Ridas ut, trickträna, busa i paddocken och sådär. 
Kändes så konstigt att inte ha honom att trimma på längre - men var tvungen att inse att han ocksp blir gammal.

 
 

Alice blev huggormsbiten.

 
 

Vad var extra bra?

Alice var snygg i kroppen.
 
Började rida Western på Lady och kunde börja ha med Sigurd som handhäst.
 
Tatuerade mig.
 

Vad skrattade du åt?

Stalldagar med Ellen.

 
 
Alla framgångar med Lady.
 
Lady rastypades som renrasig Irish Cob.
 
Blev medlem i brukshundsklubben och träningen med Alice började gå ordentligt framåt.
 
 

Vad grät du till?

När vi fick avliva Tija.

 

Morfars begravning.
 

Lärde du känna några nya människor?

Ja, både personer som kommit in i mitt liv och försvunnit lika fort. Personer som kommit och fortfarande finns kvar.

 
 

Och så slutligen; dina planer inför 2016?

Planen är att göra mer saker, ha roligare, träffa nya människor och helt enkelt göra året bättre än förra året.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela