Emma Yrttimaa

Sjukskriven

Publicerad 2016-06-25 20:57:28 i Emmas Inlägg,

För en vecka sedan så vaknade jag upp med världens ryggvärk. Tog mig inte upp ur sängen själv och hade så fruktansvärt ont. Fungerade ändå några dagar till... Tills i onsdags då jag reste mig ur soffan och det bara small till i ryggen, tappade andan och kunde inte andas ordentligt. In till akuten som i vanlig ordning inte gör något alls sålänge man kan andas...
Hur som. Så ringer jag på torsdag morgon till vårdcentralen och får en akuttid till en sjukgymnast.
Där konstaterar hon att jag troligtvis har en inflammation i tio kotleder i hela ryggraden + hela den sjunde bröstkotan.
Hon kunde ju såklart inte göra något utan ett läkarutlåtande och helst en röntgen, då jag har min gamla skada sedan innan och att det är på så många olika ställen i ryggen.
Blev beordrad smärtstillande, träningsschema och strikt order om att inte lyfta något eller anstränga ryggen så jag får ont.
 
På måndag ska jag på återbesök för att se om smärtstillande har hjälpt något. Har det inte hjälpt så kommer detta bli otroligt långdraget då det förmodligen är ännu värre än befarat.
 
Som det verkar nu så hjälper smärtstillande ytterst lite. Nu kan jag sova på natten men har otroligt ont större delen av den vakna tiden på dygnet. Innan var det från och till på dagen med smärta och outhärdligt på natten.
Så vi får väl se vad som händer.
 
Inte riktigt detta jag hade planerat att göra i sommar... *ledsen supergråt-smiley*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela