Emma Yrttimaa

Lady - ett års skillnad

Publicerad 2016-03-24 08:05:07 i My Fair Lady,

 
Övre bilden är från häromdagen. Till vänster exakt ett år sedan och till höger är 7 månader sedan.
 
Det har hänt mycket under året som gått. Även om det inte känts så. Att känslan istället varit att vi står still och stampar på samma ställe som från början. Så häromdagen fick jag en otrolig aha-upplevelse när jag longerade och hon trampade under sig med bibehållen takt och fick upp fronten. Detsamma fick jag när mamma kollade på när jag red för några dagar sedan, och hon påpekade vilken skillnad det blivit på Lady under ridningen också. Då satt jag och verkligen koncentrerade mig på "nuet" och jovisst" Nu går hon ju att flytta för skänkel, går att reglera i skritt och trav, går att svänga och rusar inte i ren panik och passgångar i bak. Passgången är nu nästan helt borta! Det är få situationer där hon gör det numera - framsteg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela