Emma Yrttimaa

Mål 2016 med Alice

Publicerad 2016-05-14 11:16:22 i Alice, Hundträning,

Jag har aldrig haft något/några riktiga mål med Alice. Hon skulle vara mitt sällskap och sådär. Följa med ut på ridturer och ha någolunda god vardagslydnad.
När jag började unghundkursen i början på året så ändrade jag helt åsikt. Detta var ju underbart roligt! Att träna och bli bättre, testa nya saker och framförallt utvecklas tillsammans som en team.
 
Nu går vi andra kursen för året. Är ännu mer fast nu, än jag var innan. Jag hade väl kunnat bo på klubben om det var så ;)
 
Så tänkte att jag kan sätta upp mer konkreta mål för våran träning. 
 
~Detta vill jag uppnå under 2016~
* Fixa uppmärksamheten. Att hon väljer att fokusera på mig.
* Minska skällandet på andra hundar, i alla fall kunna bryta henne snabbt.
* Apporteringen ska sitta. I alla fall att hon kan hämta, hålla och lämna.
* Fotgåendet ska sitta och bakdelskontrollen ska bli bättre.
* Lägga ALL energi på strikt koppelträning. Det SKA sitta innan året är slut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Yrttimaa

Livsstilsblogg som handlar om mig, min sambo och våra djur. Alice - Labrador/Cattledogmix på 2 år, Hästen Sigurd 29år och Staffordshire Bullterriern Doris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela